Școala Specială Transilvania

Contactează-ne

Ergoterapie

Ergoterapia

Ergoterapia stipulează procedee şi metode corespunzătoare tipurilor de activităţi practice. Aceste activităţi fac parte din viaţa cotidiană şi se desfăşoară în contextul performanţelor ocupaţionale (deprinderi de autoservire, comunicare, meserii, arte, jocuri, sporturi). Nivelul performanţelor ocupaţionale determină gradului de independenţă şi adaptabilitate a copilului.

În şcoala noastră ergoterapia este văzută ca o orientare spre ergonomizarea spaţiului în care elevul trăieşte. Mai exact, modificarea cărucioarelor cu rotile în funcţie de ritmul de creştere al elevilor, utilizarea unor instrumente adaptate de scris şi alimentare, utilizarea unor aparate de comunicare şi de igienizare.

Datorită specificului de diagnostic neuro-psiho-motric al elevilor şcolii noastre şi, în special, datorită sensului mai sus definit al ergoterapiei aplicate, activităţile ergoterapeutice sunt desfăşurate de către profesorii kinetoterapeuţi. Din anul şcolar 2004-2005 în şcoala noastră se aplică un curriculum de ergoterapie, conceput şi consolidat de către aceştia.

Această terapie se poate clasifica astfel:

  • Ergoterapia recreativă – conţinând tehnici şi procedee atractive de caligrafie (scriere), desen, pictură, teatru de marionete, activitaţi şi jocuri sportive adaptate.
  • Ergoterapia funcţională – tehnicile fiind structurate, dirijate şi controlate, în scopul realizării unor activitaţi de muncă, începând cu cele de bază (manipulare, modelare, asamblare) şi mergând până la profesii propriu-zise (legătoria, dactilografia, cartonajul)
  • Ergoterapia prevocaţională – bazată pe posibilitaţile elevului, pentru orientarea către o ergoterapie practicată de specialişti (ergoterapeuţi), în ateliere şi centre specializate, dotate cu spaţii, materiale şi aparatură specifică. În această ultimă clasă poate fi inclusă şi ergoterapia preşcolară care, prin mijloace specifice, pregăteşte copilul pentru activitatea şcolară.

Obiectivele urmărite de ergoterapie, în cadrul recuperării psihomotricităţii persoanelor cu deficienţe psiho-neuro-motirii, se refera la:

  1. Recuperarea capacităţilor de muncă, în vederea asigurării unei autonomii cât mai apropiate de normal, scurtându-se durata incapacităţii de muncă
  2. Incadrarea/reîncadrarea profesională şi socială a persoanei (înţelegând aici şi pe cea şcolară)
  3. Influenţarea pozitivă a procesului de maturizare, pornind de la stadiul infantil, ca o consecinţă a handicapului şi parcurgând stadiile până la atingerea nivelului vârstei cronologice (sau apropiat acesteia) a nivelului mintal, de pregătire şcolară, de experienţă adaptativă

Ergoterapia acţioneză asupra psihomotricităţii pe toate planurile, exersând spre normalitate componentele motrice, încrederea în posibilităţile proprii, îmbunătaţirea concentrării atenţiei, toate cu efecte benigne asupra personalităţii.

În afara celor de mai sus, ergoterapia, prin mijloacele folosite, determină efecte în ceea ce priveşte următoarele puncte de vedere:

  • intelectual – are o influenţă normalizatoare, micşorează emotivitatea, elaborează energia potenţială, înlocuieşte tendinţele psihice dăunătoare, educă obiceiul de a lucra şi dă posibilitatea expresiei personale, dezvoltând iniţiativa;
  • fizic – restaurează funcţiile aparatului neuromioartrokinetic, îmbunătăţeşte aportul de substanţe nutritive prin activarea circulaţiei sanguine şi a proceselor metabolice, îmbunătăţeşte viteza de reparaţie, măreşte rezistenţa la oboseală şi dezvoltă coordonarea;
  • social – formează şi dezvoltă cooperarea şi responsabilitatea în cadrul grupului, oferind condiţii îmbunătăţite contactelor sociale;

   • economic – evidenţiază vocaţiile profesionale, fundamentând direcţiile de orientare profesională, creând obişnuinţe de muncă şi ajutând persoana cu deficienţe să contribue financiar la întreţinere.

  • Semestrul I - 17 săptămâni de cursuri
  • (9 septembrie - 29 ianuarie 2024)
  • Semestrul al II-lea - 17 săptămâni de cursuri
  • (8 februarie -18 iunie 2024)
about
about

For Every Student, Every Classroom Real Results.

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educate and develop a fun way. We strive to turn the learning process.

Sessions: Monday – Friday

Morning:

9am – 12noon

Lunch:

12noon – 1pm

Afternoon:

1pm – 3.30pm

Qualified Teachers

We are constantly expanding the range of services offered

LEARNING BY CONNECTING PRACTICE

Promoting High Quality Learning Of Young Children

KINDERGARTEN SCHEDULE

Kindergarten History

1994

Opened Its Doors

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2001

High School Physics

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2008

Get Ready For 6th Grade

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2014

Internet Safety

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature

Şcoala Gimnazială Specială "Transilvania"


feature

Istoricul Scolii

  • Situată la 3 km de municipiul Cluj-Napoca, în comuna Baciu, Şcoala Gimnazială Specială Transilvania a fost înfiinţată în anul 1997
feature

Resurse materiale

  • 7 săli de clasă (care sunt dotate şi cu mobilier adaptat necesităţilor elevilor);
  • 2 săli de kinetoterapie (dotate cu aparate şi materiale adaptate pentru persoane cu nevoi educative speciale);
  • 1 cabinet logopedie dotat cu materiale de stimulare a limbajului
feature

Resurse informaționale

  • fișă de evaluare primară elaborată în şcoală;
  • fişe de evaluare psihopedagogică elaborate în şcoală;
  • informaţii traduse şi adaptate nivelului de dezvoltare şi necesităţilor educative ale elevilor
feature

Personal didactic

  • Profesori psihopedagogi și educatori
  • Profesori logopezi:
  • Profesori kinetoterapeuti
  • Profesor itinerant:
  • Profesor activităţi preprofesionalizare:
  • Medic
feature

Comisii metodice profesori

  • Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi
  • Comisia metodică a profesorilor educatori
  • Comisia metodică a profesorilor de educaţie fizică şi kinetoterapie
  • Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii
feature

Curriculum national

  • deficiente grave
  • deficiente profunde
  • deficiente asociate
icon

38

Student Classroom

icon

14

Kids Classes

icon

75

Outdoor Activities

icon

23

Loving Teachers

WHY CHOOSE US

Our Core Values

We are constantly expanding the range of services offered, taking care of children of all ages. Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way. We strive to turn the learning process into a bright.
icon

Learn And Play

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Great Teachers

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Family Environment

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Excellent Programmes

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

See Our Kindergarten Photo Gallery!

We are constantly expanding the range of services offered

SERVICE REVIEWS

What Parents Say

Follow @Instagram