Școala Specială Transilvania

Contactează-ne

Activităţi de preprofesionalizare

  • Acasă
  • Activităţi de preprofesionalizare

Activităţi de preprofesionalizare

În cadrul activităţilor de abilitare manuală, copiii îşi dezvoltă spiritul de observaţie şi învaţă să reproducă ceea ce văd sau simt. Ei îşi dezvoltă o mai bună coordonare oculo-manuală şi îşi îmbunătăţesc motricitatea fină prin rupere, mototolire, tăiere, îndoire, lipire, legare, înşiruire, modelaj etc. Prin manipularea materialelor folosite, ei îşi dezvoltă deprinderi specifice şi dobândesc o mai bună conştientizare a esteticului, îşi îmbunătăţesc imaginaţia şi îşi exersează memoria vizuală. Progresul are loc în etape.

Activităţile practice sunt pentru copilul cu dizabilităţi mijloace de exprimare tot atât de bogate ca şi limbajul, permiţându-i să creeze, în realitate, ceea ce a văzut, trăit sau imaginat.

Mediul şi materialele implicate sunt elemente esenţiale care trezesc şi, în acelaşi timp, satisfac curiozitatea şi setea pentru activitate, cunoaştere şi exprimare. Satisfacerea nevoii copilului cu deficienţe severe, profunde şi asociate pentru activitate se materializează prin asigurarea unui mediu de activitate

stimulativ şi a unor materiale şi metode incitante de acţiune. Încercările de acest gen, derulate într-un mediu de experimentare, solicită din partea cadrelor didactice răbdare şi perseverenţă, care se materializează în valorizarea acţiunii copilului cu deficienţe severe, profunde şi/ sau asociate cu obiectele şi materialele. Ele dezvoltă capacitatea acestuia de a conştientiza, într-o fază superioară a activităţii, valoarea utilă a obiectelor şi materialelor cu care a acţionat. Aceasta îi dă un sentiment stimulator, revigorant, care îi conferă un simţ al realizării şi încrederii în sine. Activităţile simple cu materiale gen – hârtie, lipici, creioane, seminţe etc. vor fi urmate de activităţi cu un grad ridicat de complexitate – activităţi de profesionalizare.

Rolul activităţilor de pre-profesionalizare şi profesionalizare este tocmai acela de a-l pregăti pe copil pentru situaţii de viaţă, de a-i dezvolta abilităţi menite să-i asigure o cât mai bună integrare socioprofesională.

Cele două programe corespunzătoare disciplinelor din aria curriculară „Tehnologii” sunt concepute într-o viziune unitară şi într-o manieră interdisciplinară. Multe dintre obiectivele de referinţă şi activităţile de învăţare se regăsesc în mai multe discipline, dar se păstrează elementele de specificitate şi structura lor fundamentală, în funcţie de aria curriculară şi ciclul de dezvoltare.

  • Semestrul I - 17 săptămâni de cursuri
  • (9 septembrie - 29 ianuarie 2024)
  • Semestrul al II-lea - 17 săptămâni de cursuri
  • (8 februarie -18 iunie 2024)
about
about

For Every Student, Every Classroom Real Results.

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educate and develop a fun way. We strive to turn the learning process.

Sessions: Monday – Friday

Morning:

9am – 12noon

Lunch:

12noon – 1pm

Afternoon:

1pm – 3.30pm

Qualified Teachers

We are constantly expanding the range of services offered

LEARNING BY CONNECTING PRACTICE

Promoting High Quality Learning Of Young Children

KINDERGARTEN SCHEDULE

Kindergarten History

1994

Opened Its Doors

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2001

High School Physics

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2008

Get Ready For 6th Grade

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature
2014

Internet Safety

We are constantly expanding the range of services offered, taking children of all ages. Our goal is to carefully educat.

feature

Şcoala Gimnazială Specială "Transilvania"


feature

Istoricul Scolii

  • Situată la 3 km de municipiul Cluj-Napoca, în comuna Baciu, Şcoala Gimnazială Specială Transilvania a fost înfiinţată în anul 1997
feature

Resurse materiale

  • 7 săli de clasă (care sunt dotate şi cu mobilier adaptat necesităţilor elevilor);
  • 2 săli de kinetoterapie (dotate cu aparate şi materiale adaptate pentru persoane cu nevoi educative speciale);
  • 1 cabinet logopedie dotat cu materiale de stimulare a limbajului
feature

Resurse informaționale

  • fișă de evaluare primară elaborată în şcoală;
  • fişe de evaluare psihopedagogică elaborate în şcoală;
  • informaţii traduse şi adaptate nivelului de dezvoltare şi necesităţilor educative ale elevilor
feature

Personal didactic

  • Profesori psihopedagogi și educatori
  • Profesori logopezi:
  • Profesori kinetoterapeuti
  • Profesor itinerant:
  • Profesor activităţi preprofesionalizare:
  • Medic
feature

Comisii metodice profesori

  • Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi
  • Comisia metodică a profesorilor educatori
  • Comisia metodică a profesorilor de educaţie fizică şi kinetoterapie
  • Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii
feature

Curriculum national

  • deficiente grave
  • deficiente profunde
  • deficiente asociate
icon

38

Student Classroom

icon

14

Kids Classes

icon

75

Outdoor Activities

icon

23

Loving Teachers

WHY CHOOSE US

Our Core Values

We are constantly expanding the range of services offered, taking care of children of all ages. Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way. We strive to turn the learning process into a bright.
icon

Learn And Play

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Great Teachers

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Family Environment

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

icon

Excellent Programmes

Our goal is to carefully educate and develop children in a fun way.

See Our Kindergarten Photo Gallery!

We are constantly expanding the range of services offered

SERVICE REVIEWS

What Parents Say

Follow @Instagram